GRATIS verzending in België

Retourneren

Ben je toch niet helemaal tevreden met je bestelling? Spijtig, maar dat kan gebeuren. We streven ernaar om bij elke bestelling jouw kwalitatieve producten te bezorgen.

Kan ik een artikel terugsturen?

Als klant heb je het recht aan Blue Ginger mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van je bestelling.

Binnen welk termijn moet het artikel geretourneerd worden?

Indien het artikel niet voldoet dan geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf de dag na levering. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen tenzij anders vermeld. Wanneer je niet tevreden bent over het artikel, dan kan je het binnen deze zichttermijn retour sturen.

Wat als mijn bestelling bij levering beschadigd is?

Controleer direct na ontvangst of jouw bestelling onbeschadigd is. We doen onze uiterste best om je juweel veilig te verpakken.

Indien je juweel toch beschadigd is, dan verzoeken we jou om dit zo snel mogelijk te melden, uiterlijk binnen de 24 uur. Voeg altijd een foto van het beschadigde artikel erbij. Dit kan via info@blueginger.be.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Indien je een artikel wilt terugsturen, dan dien je je aan de volgende punten te houden:

  • Stuur een mail naar info@blueginger.be om te melden dat je een artikel wilt terugsturen
  • De retourtermijn is 14 dagen vanaf de dag na levering
  • Het retourfomulier moet volledig ingevuld zijn en bezorgd worden aan info@blueginger.be of via retouradres:
    Blue Ginger BVBA
    Adres op aanvraag
    8200 Brugge
    België
  • Artikelen die gebruikt of beschadigd zijn of waarvan de verpakking/seal beschadigd is of ontbreekt, worden niet geaccepteerd en gaan direct retour naar afzender. De verzendkosten die hieraan verbonden zijn, zijn voor rekening van de afzender.

Een onaangemelde retourzending of retourzending zonder bijgevoegd formulier en waar geen portkosten voor is voldaan, wordt niet door ons in ontvangst genomen en gaat per omgaande retour naar de afzender. Eventuele kosten hieraan verbonden, zijn voor rekening van de afzender.

Gelieve er rekening mee te houden dat wij niet verantwoordelijk kunnen gesteld worden indien het pakket niet op het juiste adres is bezorgd.

Bij misbruik van retourzendingen behouden wij het recht om nieuwe bestellingen te weigeren.

Wat zijn de kosten voor een retourzending?

De kosten van een retourzending zijn voor jouw eigen rekening en worden niet door Blue Ginger vergoed. We raden je wel aan om het artikel/de artikelen als pakket te versturen via De Post. Je ontvangt dan een verzendbewijs en traceernummer voor Track & Trace.

Zodra we jouw retour hebben ontvangen, wordt je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht.

Retourkosten worden enkel terugbetaald indien je een foutief of een beschadigd product hebt ontvangen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retourneren?

Na ontvangst van jouw retour in goede orde (rekening gehouden met de voorwaarden), ontvang je binnen de 14 dagen het aankoopbedrag van je retour terug op jouw rekening (let op: verzendkosten worden niet vergoed). Gelieve je rekeningnummer goed door te geven via het retourformulier. Zowel IBAN al BIC moeten correct ingevuld worden om de terugbetalingen te kunnen uitvoeren.

Deze gegevens kan je terugvinden op je bankafschriften of je kan hiervoor contact opnemen met je bank.

Indien je binnen de 14 dagen na jouw retour in goede orde echter nog geen betaling hebt ontvangen, stuur ons dan zeker een mailtje naar: info@blueginger.be.