GRATIS verzending in België

Veelgestelde vragen

Bestellen


Kan ik een bestelling annuleren?

Helaas, dat kan niet. Als je iets op Blue Ginger hebt besteld, dan is de bezorging definitief. Je kan niet meer annuleren. Ben je niet tevreden, geen probleem dan kan je deze retourneren en heb je tot 14 dagen na ontvangst van de levering de tijd om het product aan ons terug te sturen.

Moet ik mij registreren om te kunnen bestellen?

Ja, wanneer je voor de eerste keer bij ons een bestelling plaatst, vragen we je om een account, My Blue Ginger, aan te maken. De link naar je account vind je steeds bovenaan rechts op elke pagina.

Wat zijn de voordelen van een account?

  • We gebruiken deze gegevens om de bestelling uit te voeren.
  • Je gegevens worden bewaard zodat je volgende bezoeken vlotter zullen verlopen en waardoor je niet telkens opnieuw al je gegevens moet ingeven.
  • Wij kunnen je dan ook contacteren bij eventuele vragen of opmerkingen bij je bestelling.

Kan ik mijn paswoord wijzigen?

Ja, van zodra je ingelogd bent, kan je in jouw persoonlijke account je paswoord wijzigen. Je klikt hiervoor gewoon op My Blue Ginger rechts bovenaan het scherm. Je kan de nodige wijzigingen doen.

Worden mijn gegevens doorgeven aan derden?

Neen, gegevens worden enkel gebruikt om je bestelling uit te voeren. Jouw gegevens worden niet aan derden doorgegeven. Voor meer info kan je terecht op ons privacybeleid.

Kan ik via mijn smartphone of tablet een bestelling plaatsen?

Ja, je kan onze artikelen bekijken en bestelllen via laptop, tablet of smartphone.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, wordt er automatisch een bevestigingsmail gestuurd. In deze e-mail vind je een overzicht van je aankopen, verzendadres, contactgegevens,…

Indien je deze mail niet binnen een paar minuten hebt ontvangen dan is de e-mail waarschijnlijk in je junk mail (ongewenste mail) terechtgekomen. Vind je daar eveneens de bevestigingsmail niet terug, aarzel dan zeker niet om met ons contact op te nemen via het contactformulier of via info@blueginger.be om dit verder te bekijken.

Wat doe ik als mijn bestelling niet klopt?

Gelieve ons binnen de 24u te contacteren via info@blueginger.be of via ons contactformulier. Laat ons weten wat je precies hebt ontvangen. We zullen het nodige doen om jou de correcte artikelen te bezorgen.

Wat doe ik als mijn artikel beschadigd is toegekomen?

Vooraleer we een pakket verzenden worden alle artikelen door Blue Ginger gecontroleerd. Bovendien wordt er gezorgd voor een stevige verpakking.

Check je bestelling onmiddellijk na ontvangst en contacteer ons binnen de 24 uur indien er tijdens de verzending toch een beschadiging is gebeurd.

Je kan dit melden via e-mail : info@blueginger.be. Voeg altijd een foto van het beschadigde artikel erbij. De postverpakking moet bijgehouden worden tot je vastgesteld hebt dat de bestelling in goede staat is. Retourzendingen dienen altijd in overleg te verlopen met Blue Ginger.

Indien je ontvangen producten inderdaad gebreken vertonen, zullen de kosten voor retourzending terugbetaald worden.

Betalen


Hoe kan ik betalen op Blueginger.be?

Bij Blue Ginger kan je veilig betalen via:

  • Bancontact/Maestro
  • Visa
  • Mastercard
  • Ideal

Wij rekenen geen extra kosten aan voor de online betalingsmethoden!

Indien je niet via onze online betalingmethoden wenst te bestellen dan kan je gerust overschrijven. Vink dit aan bij jouw bestelling.

Je ontvangt van ons een bevestigingsmail met ons rekeningnummer. Je bestelling wordt pas verzonden van zodra we jouw betaling hebben ontvangen.

Het duurt ongeveer 1 à 3 werkdagen totdat de betaling bij ons binnen is. We versturen dan jouw bestelling op de dag dat jouw betaling is verwerkt. Het is belangrijk dat je jouw ordernummer vermeldt tijdens jouw overschrijving.

Opgelet! Als we jouw bankoverschrijving na 3 werkdagen niet hebben ontvangen dan annuleren we de bestelling.

Is winkelen op Blue Ginger.be veilig?

Voor alle online betalingen werken wij samen met Mollie, een beveiligd online betaalsysteem. Mollie voldoet aan de strenge eisen die creditcardmaatschappijen stellen aan online betalingen.

Bij Blue Ginger kan je dus veilig betalen doordat wij de veilige SSL (Secure Socket Layer) methode gebruiken. Dit betekent dat al jouw persoonlijke gegevens in verband met betaling beveiligd worden. We voldoen aan alle regels van de privacywetgeving en alle andere wettelijke voorschriften. Wij geven uw persoonlijke informatie nooit aan derde zonder uw toestemming. Lees hier alles over privacy.

Hoe geef ik een kortingscode in?

Je kan de kortingscode rechts in jouw winkelmandje invullen. Je zal zien dat de korting direct wordt verrekend bij ‘kortingscode toepassen’.

Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?

Dat kan. Vermeld dan zeker bij ‘opmerkingen bij jouw bestelling’ het BTW nummer, naam van het bedrijf en adres waaraan we moeten factureren.

Bij elk pakket wordt er een besteloverzicht meegestuurd

Verzending


Hoeveel verzendkosten betaal ik?

De verzendkosten zijn gratis binnen België. Voor Nederland rekenen we een verzendkost aan van 6,04 euro. We versturen alle pakketjes via Track & Trace. Je kan het volledige traject van je pakketje online opvolgen via E-tracker: http://www.bpost.be/nl/track/

Hoe kan ik mijn bestelling ontvangen als ik overdag niet thuis ben?

Je kan bij je bestelling ‘ander verzendadres’ aanvinken en daar het adres van je buren of van je werk invullen. Indien je toch je eigen adres ingeeft, maar je bent niet thuis dan laat de postbode een briefje na in je brievenbus. Je hebt dan 14 dagen de tijd om je pakketje op te halen in het postkantoor dat vermeld staat op je briefje. Als je je pakketje niet ophaalt, dan gaat het terug naar Blue Ginger.

Ik heb 2 of meerder bestellingen geplaatst. Kan ik ze samen laten opsturen?

Helaas is dit niet mogelijk. Alle orders worden apart behandeld en verzonden. Best om alle artikelen dat je leuk vindt in één keer te bestellen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De levertijd is max. 3 werkdagen na ontvangst van betaling (weekends en feestdagen niet inbegrepen). Indien je in het weekend een bestelling plaatst, dan wordt dit pas op maandag verzonden.

Zijn er andere levertijden voor verzendingen naar Nederland?

Er worden dezelfde levertermijnen gehanteerd, nl. gemiddeld binnen de 2 à 3 werkdagen na ontvangst van betaling. Weekends en feestdagen niet inbegrepen.

Kan ik mijn pakket online volgen?

Je pakketje wordt verzonden via Bpost met Track & Trace. In onze bevestigingsmail van verzending zal je een track & Trace code terugvinden zodat je op elk ogenblik weet waar je pakket zich bevindt: www.bpost.be/nl/track/.

Kan ik de leveringswijze aanpassen na het plaatsen van mijn bestelling?

Neen, dat is niet meer mogelijk. Van zodra je bestelling is geplaatst, kan je geen aanpassingen meer doorvoeren aan de leveringswijze.

Retourneren


Kan ik een artikel retourneren?

Als klant heb je het recht aan Blue Ginger mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed.

Het artikel moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen voor je het kan retourneren. Deze voorwaarden vind je op onze pagina over retourneren.

Wat zijn de kosten voor een retourzending?

De kosten van een retourzending zijn voor jouw eigen rekening en worden niet door Blue Ginger vergoed. We raden je wel aan om het artikel/de artikelen als pakket te versturen via De Post. Je ontvangt dan een verzendbewijs en traceernummer voor Track & Trace.

Zodra we jouw retour hebben ontvangen, wordt je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht.

 

Retourkosten worden enkel terugbetaald indien je een foutief of een beschadigd product hebt ontvangen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Na ontvangst van jouw retour in goede orde (rekening gehouden met de voorwaarden), ontvang je binnen de 14 dagen het aankoopbedrag van je retour terug op jouw rekening (let op: verzendkosten worden niet vergoed). Gelieve je rekeningnummer goed door te geven via het retourformulier.

Indien je binnen de 14 dagen na jouw retour in goede orde echter nog geen betaling hebt ontvangen, stuur ons dan zeker een mailtje naar: info@blueginger.be.

Algemene vragen


Komen de kleuren van de juwelen in de webwinkel altijd overeen met de geleverde juwelen?

Ja, toch kan het zijn dat een foto die je op het scherm ziet er een beetje anders uitziet dan het product zelf. Hangt onder meer af van je type scherm en van je beeldscherminstellingen. Zelfs op het beste scherm ziet een foto er een beetje anders uit dan bv. een afdruk of het juweel zelf. We doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Let op! Wat betreft de halfedelstenen kunnen er kleurverschillen en/of oneffenheden optreden omdat dit gaat om natuurlijke materialen.

Hoe onderhoud ik mijn juwelen?

  • Vermijd vocht, body lotion, parfum en haarlak. Er mag geen directe aanraking zijn met de juwelen.
  • Vermijd contact met water en gebruik geen reinigingsmiddel of schuurmiddel om de juwelen op te blinken
  • Doe je juwelen af tijdens het slapen.
  • Bewaar de juwelen in een juwelendoosje
  • Oppoetsen met een zachte flanellen doek kan de glans terugbrengen

Wat met privacy?

Door te bestellen op de website van Blue Ginger BVBA/www.blueginger.be, staat de Koper uitdrukkelijk toe over te gaan tot de verwerking en het gebruik van zijn/haar persoonsgegevens voor doeleinden zoals de administratie van het klantenbestand, het beheer van de bestellingen, leveringen en facturen, het opvolgen van de solvabiliteit, marketing en reclame. Blue Ginger BVBA zal de gegevens niet overmaken aan derden. De Koper heeft het recht om alle gegevens op te vragen en aan te passen. De Koper heeft altijd het recht om zich kosteloos te verzetten tegen de verwerking voor direct marketing doeleinden. Voor meer informatie wordt de Koper uitgenodigd zich te wenden tot het openbaar register bijgehouden door de Commissie voor Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer te Brussel.

Lees ook ons privacybeleid.

Wat houdt de garantie in?

Elk juweel is met de nodige zorg vervaardigd. Er geldt 1 maand garantie zowel op fabricagefouten als bij verlies van halfedelstenen.

Beschadigingen veroorzaakt door slijtage, nalatigheid of verkeerd gebruik, vervorming, gebroken kristallen of halfedelstenen vallen niet onder de garantie.